sjøørret laks gjedde ørret fiske reketråling

Bildet mitt
Jeg heter Ole Ragnar Torgersen, bor på Hvaler. Driver rekefiske med fiskebåten Sjøliv, har vært yrkesfisker siden '97. På fritiden fisker jeg etter sjøørret,laks,ørret,gjedde og pluss litt sjøfugljakt.

onsdag 18. mai 2016

Gjeddefiske på Isesjø fredag 13 & lørdag 14.

Tok en tur på Isesjø på gamle jaktmarker.
Tror det er ca 8 år siden jeg var her sist, så spennende og komme tilbake til denne sjøen.
Satt ut jolla i seks-tiden på kvelden. Fisket begynte trøgt med en gjedde på drøye
tre kg etter en time. Så kom det et kjempehugg på den ene stanga. -Jeg grep stanga og kjente med en gang at dette var noe stort! Fisken kom etter hvert nærmere båten, så ser jeg en voksen rygg komme opp av det mørke vannet. Da jeg ser at kroken kun sitter ytterst i leppa blir jeg usikker på om denne vil være med ombord.
Etter to heftige utras ligger fisken trygt i håven.
9,8 KG &109 CM.
To små fisk til ble det den kvelden, før jeg ankret opp ute på og krøp ned i soveposen.
Startet å fiske halv syv om morgenen på lørdag, det hugg ganske bra helt til jeg ga meg halv ett på dagen. Fire dobbelhugg, totalt var det 14 gjedder ombord, hvor største var på 5,3kg 96 cm på lørdag.
Tre av fiskene var over fire kg, resten var av mindre kaliber, men kun et par fisk som var rundt kiloen.
Så totalt 18 gjedder på en ettermiddag og en formiddag er jeg godt fornøyd med. Fisket kun med Westin 23 cm og 17 cm.
Så konklusjonen min er at det forsatt er gjedde i alle årsklasser i Isesjø.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Er det fisk i isesjø lengere? Prøvd i hele sommer uten fangst

    SvarSlett