sjøørret laks gjedde ørret fiske reketråling

Bildet mitt
Jeg heter Ole Ragnar Torgersen, bor på Hvaler. Driver rekefiske med fiskebåten Sjøliv, har vært yrkesfisker siden '97. På fritiden fisker jeg etter sjøørret,laks,ørret,gjedde og pluss litt sjøfugljakt.

lørdag 2. april 2016

Team Ole på årets første tur over grensen på jakt etter blank fisk

Møtte Ole Martin ved Lervik ute i Ringdalsfjorden om morgenen 1. april, fisket av området rundt Sponvika. Fikk fire fisker, en fikk bli ombord i fiskebrønnen den var 45 cm de andre var fra 29-41cm.
 Flyttet oss ned til Nordre Sandøy fikk først en pen fisk på 46 cm og 15 min senere hugger det på en pen fisk som jeg tror er langt over to kilo, men når den kommer nærmere båten ser jeg den er kroket midt på. Litt skuffende, men dog en flott fisk på 47 cm 1,2 kg.
 Liten stund senere fikk vi et klokke rent dobbelhugg, men dette var begge undermålinger.
Kjørte inn til Sponvika ingen og fikk en liten tass på 37 cm. Da var dagen slutt for meg, og jeg slapp av Ole Martin i Lervik der han hadde sin egen båt liggende. Han fisket resten av ettermiddagen fikk en brun kilosfisk ved Mørvika og en blank på 800 g ved Røsneskilen. Strike pro "blødaren" leverte alle fiskene denne dagen, prøvde flere andre farger uten hell.
Ole Martin ser både frossen og full ut og det er han også som regel:-)
Takk for en fin tur.

1 kommentar: