sjøørret laks gjedde ørret fiske reketråling

Bildet mitt
Jeg heter Ole Ragnar Torgersen, bor på Hvaler. Driver rekefiske med fiskebåten Sjøliv, har vært yrkesfisker siden '97. På fritiden fisker jeg etter sjøørret,laks,ørret,gjedde og pluss litt sjøfugljakt.

søndag 31. januar 2016

Sjøørret ved Larkollen og Smauet

Begynte dagen rett nord for Larkollen. Fisket over tre bukter uten ett napp.
Planen var egentlig å dra videre til Jeløya, men var redd for at det kalde vannet vi har hatt i fjorden var presset innover. Derfor gikk ferden sydover mot varmere vann, med håp om blank fisk.
Fant så på at jeg skulle prøve en ny plass jeg aldri har prøvd før,  Smauet. Fisket av bukten med en Zigge sluk -ikke et napp, så byttet til en Hansen sluk. Etter fem minutter får jeg betaling for slukbytte, en blank fisk på 0,7 kg. Etter dette fikk jeg to til en på 0,9 og en på 0,7. Kjempedeilig å kjenne en smak av varmen av vårsolen. Krysser fingrene for at mildværet forsetter for da blir det snart en tur til Venern;-)


1 kommentar: