sjøørret laks gjedde ørret fiske reketråling

Bildet mitt
Jeg heter Ole Ragnar Torgersen, bor på Hvaler. Driver rekefiske med fiskebåten Sjøliv, har vært yrkesfisker siden '97. På fritiden fisker jeg etter sjøørret,laks,ørret,gjedde og pluss litt sjøfugljakt.

søndag 20. desember 2015

Sjøørret & havfiske i Drøbak

Tok turen inn til Drøbak i dag for og fiske sammen med Lars Otto med hans nye båt.
Jeg startet dagen med litt sjøørretfiske fra land. Det ble med en fisk hjem 0,8 kg og en som slapp med skrekken.
Vi dro ut med båten ved 11-tiden. Det blåste en god kuling fra sør. Hovedløpet var humpete så vi lusket oss i le av Hurumlandet og begynte fisket, dro en stund med dyprigg etter sei med wobbler uten resultat. Så ladet vi om og prøvde pilken, men strøm og vind dro oss i vei i dorgefart så det ble ikke mer enn en liten hvitting som resultat. Etter det kjørte vi med dypgående wobbler med hekleoppheng etter seien. Fikk seks små sei og en torsk. Deretter gikk ferden tilbake til havn, da fikk vi besøk av en artig krabbat i baugfossen, en delfin som har flyttet inn i fjorden.
Fisket og været kunne vært bedre, men gøy og komme på nye områder. Satser på at mild været holder seg så blir det ny tur inn om ikke så lenge på jakt etter blank fisk.
Takk for en fin tur Lars Otto;-)